Assalamualaikum 2014

semoga tahun ini kita dirahmati dan diredhai Allah s.w.t :)

Wednesday 29 May 2013

sometimes i just hate myself !!



"tasha?its me? ohh okay i hate you, dear.." sometimes i just hate myself.. i dont know why.. i have no reasons for hating myself.. I think i hate my self for doing my own mistakes..  I hurt people but I don't notice it.. what damn huh.. yah I know I am.. U don't need to tell me but I'm happy to be one of the dammest person in the world coz I just realize Ilearned to be damn strong..

 kadang-kadang pasti akan terjadi apa perkara yang kita buat orang tak suka.. dan apabila orang tak suka kita, kita akan mula benci diri kita.. kenapa? tasha pon tak tahu la.. kemungkinan juga kita rasa kita tak sempurna apabila ada yang membenci kita.. dan kita akan mula menyalahkan diri kita tanpa sebab.. tasha selalu rasa macam tu.. apabila tasha rasa orang benci tasha, tasha akan cuba cari dan mencari apa masalah yang tasha buat pada orang itu.. bila tasha dah penat berfikir, tasha akan rasa down giler.. rasa nak jerit je.. tasha benci kalau benda macam tu berlaku.. dan waktu itu tasha benci diri tasha bila tasha tak sedar apa kesalahan yang telah  dibuat pada orang lain.. kadang-kadang tasha tanya diri tasha dengan persoalan "apa yang aku dah buat''.. tapi pada akhirnya tasha rasa tasha tak patut salahkan diri sendiri, mungkin tasha hanya perlu perbaiki diri dan memohon maaf kepada sesiapa yang tasha rasa bersalah padanya.. dengan itu mungkin tasha akan berasa lega.. :)

Dan kita perlu tahu, sebenci-benci kita pada diri sendiri.. janganlah kita sampai menyakiti diri kita.. cuba dan berusaha cari apa masalahnya.. mungkin boleh luahkan segalanya pada insan yang kita percaya.. insyaAllah kita akan berasa lega dan puas dengan diri sendiri :)